Şikêneriya Biharê
v Ji ber biharê ye nizanim, vê demsalê bûme bêxîretê xwendin û
nivîsandinê. Dikim vê bêxîretiya bi temaşekirina fîlm û rêzefîlman dagirim.
Nezanê temaşekirinê me, ger hebin pêşniyaz, nabêjim na.
v Par hevalan ji ber ku rismê min şibandibûn Walter Whiteê Breaking
Badê, min dest bi temaşekirina vî rêzefîlmî kiribû lê nîvco hiştibû. Du roj e
ji cihê mayî cardî min bi temaşekirinê berdewam kir. Çîroka heftan a rêzeçîroka
Înanolo ji ber ku çîrokeke mafyayî ye ev rêzefîlm dê bi kêrî me bê. Her wiha
hin kitêb divê bixwazim derheqê mafya, Escobar û Canturk de.
Înanolo |
Walter White |
v Reşbeleka çîroka pêncan a rêzeçîroka Înanolo amade ye, bes maye nivîsandin. Bi derengî ket, dizanim.
v Bi Perxudres re nîqaşa li ser navê “keçikên navikxuya” lê biryara
dawî li ser navê “keçikên navikşikên”.
v OFB vê heyama dawî bi qelewbûna xwe îmaja me ya blogerên kurd
daxist biniya sifirê. Heger wiha berdewam be, ji tasfiyekirina wî re hindik
maye.
v Li benda randewûya xwe ya bi Berken Bereh re, axaftina li ser projeyeke
nû. Heta teqez nebe, naveroka projeyê nanivîsim. Naxwazim ev jî bibe wek
meseleya ha derket ha dê derkeve ya Horasan Kürtleri ya Selîm Temo.
v Nizamettin Ariç jî tev li nîqaşa Cegerxwîn an Fêrîkê Ûsiv bû.
Nîqaşa du helbestvanên ji astên cuda nabe. Em radibin Cegerxwînê reben didin
ber Fêrîkê Ûsivê sûd wergirtî ji edebiyata dinyayê. Em Fêrîkê Ûsiv bidin ber
Ebdulla Goranê sûd wergirtî û metn wergêrayî ji edebiyata dinyayê, qe nebe em ê
karibin bêjin kî berx e kî beran e.
v Sîparîşkirina albûma nû ya Nizamettin Ariç a bi navê “Cegerxwîn”.
v Reqabeta zêde, qezenckirina pereyan ji bazara kurdî, çûna ber bi
kapîtalîstbûnê ve.
v Serêşana li ser fikr û projeyên nû, tirsa ku bloga me jî bibe
malper.
v Xwestina çêkirina çend roportajan lê jibîrkirina usûla wan, divê
çend roportajên baş bixwînim.
v Hazirkirina CVyan, çûnûhatina ji bo hin serlêdanan.
v Bahoz Baran di hevpeyvîna xwe de dibêje edebiyata modern nikare bê
folklorê hebe. Dikare hebe, çima nikaribe hebe? Asta edebî ya gelek berhemên me
yên li ser folklorê avabûyî li holê ne, ji berhevkariyê wêdetir naçin. Folklor bûye
sifreyeke hazir û çêkirî ji bo me, çîrokeke deşîfrekirî ji nû ve bi çend
guhertin û berfirehkirinan binivîse, xêra Xwedê! Qey ji ber wê rihetiyê bû ku
Ronî War di rojekê de çend romanên folklorîk weşandin. (Ji bo agahiyên
berfirehtir li ser van romanan li nivîsa Hamid Omerî binerin. Tişta min ji
nivîsê fam kir, Ronî War romanên xwe bi xêra malpera Bydigi Forumê nivîsîne û
ji bîr kiriye ku li çend cihan “Kaynak: Bydigi Forum”ê jî jê bibe.) Ji
fetîşîzma ziman re jî, ji fetîşîzma folklorê re jî, na!
v Bila ev çend jêgirên ji encama Folklor û Roman a Remezan Alan
(Peywend, 2013) jî li vir bin:
“Ji aliyekî din ve karkeriya li ser şêwazê dema negihîştibe
qonaxeke kamil, bi ser de jî peykeke tekrarhez û hewleke ji cinê afirîneriyê
dûr li dar be, berî her tiştî ev ji tradîsyona devkî re neheqî ye.”
“Gelek caran di şûna şêwazeke şexsî de, çîrokbêjiyeke anonîm
derdikeve pêşiya me. Heta hinek jê (Ristemê Zal, Evîna Pinhan, Evîna Mêrxasekî,
Tehar û Ziharê, Bilîcan, Siyabend û Xecê-Z) wek çîrokên gelêrî diqedin.”
“Yeka din îro li dinê agirê romanên folklorîk vemiriye. Ev yek,
belkî hinek bi kêmbûna heyecana avakirina netewe-dewletê ve eleqedar e. Piştî
qaîmbûna hin guhertin û hêmanan, tevgerên ku îlhama xwe ji folklorê girtibûn,
li ber çavan reş bûn. Heta li hinek ciyan piştî qonaxekê folklor, wek dijminê
hunerê hatiye îlankirin. Lê çi ye ku netewebûna kurdan berdewam e û daxwaza
netewe-dewlet û nasnameya netewî sar nebûye, îhtimal heye ku ev roman hê çendekî
din jî derkevin pêşberî me.”
“nivîsandina romanên bi vî rengî, ji daxwazeke piyaseyî bêtir ji
hestên neteweperwer, endîşeyên asîmîlasyoneke çandî û zimankujiyê der dibin.
Yanê li ortê, berterefkirina xisarekê heye. Lewma edebiyata kurdî ya xwediyê
van berheman, ne di afirandineke şexsî de kon werdigire, di nav warekî
rewşenbîrî de êwr dibe ku berê wî dikeve berxwedan û têkoşîneke kulturî.”
“Ji ber ku nivîskar ji îlhama wergirtî çi derdixe holê,
meseleyeke bingehîn e. Bi rêya navmetnî, analojî, parodî, pastîşê dikare çi
tiştê “nû” derxe meydanê, dikare çi qas bi nezereke “kûr a cihê” li vî
melzemeyî binêre, dê me daîm sewkî bersivên din bike.”
“Halbikî ji dewra modern vir ve ne çi, mirov çawa binivîsîne, qaîdeyeke
estetîkê ye.”
0 yorum: